Agile contentcreatie in 3 stappen

Agile contentcreatie in 3 stappen

Agile werken wordt in steeds meer organisaties omarmt. Werknemers die agile werken zijn wendbaar, waardoor ze continu kunnen reageren op nieuwe ontwikkelingen. Door je marketinginspanningen te blijven meten en analyseren, kun je snel bijsturen en constant verbeteringen doorvoeren. Hierdoor kan altijd worden ingespeeld op de veranderende wensen van de klant en loop je nooit achter de feiten aan. Agile werken is tevens interessant bij het creëren van content. Met de volgende 3 stappen, creëer je continu content op een agile wijze.

1.    Creëer tijdig waardevolle content

Het doel van je content is om (potentiële) klanten continu te inspireren, helpen en uiteindelijk te verleiden tot een conversie. Daarom moet je tijdig waardevolle content met ze delen. Met tijdig bedoel ik direct op het moment dat de content relevant is. Dit kan alleen als het creëren van waardevolle content prioriteit heeft. Wordt er een nieuwe collectie gelanceerd of is er een wetsvoorstel ingediend die effect heeft op je klanten? Publiceer het direct!

2.    Publiceer regelmatig nieuwe content

‘Regelmatig’ is wederom een vage term. Waar het om draait is dat je continu onder de aandacht wilt blijven bij je (potentiële) klanten. Is er al een maand niets geplaatst op je blog? Dan kun je niet verwachten dat klanten je blog in hun vizier hebben. Pas wel op dat je geen content creëert om maar iets te kunnen publiceren. Het is in een agile contentstrategie wel van belang dat je relevant bent voor je (potentiële) klanten.

3.    Heb dagelijks contact met collega’s

Als contentmanager of marketeer heb je meestal relatief weinig direct klantcontact. De accountmanagers in je organisatie spreken de klant echter dagelijks. Houd daarom goed contact met deze collega’s, zodat je op de hoogte bent wat er speelt bij je doelgroep. Wat voor een accountmanager als weinig interessante feedback klinkt, kan voor jou een mooi haakje zijn om je content aan op te hangen.

Agile contentcreatie: zorg continu voor kwalitatieve content

Hoewel agile werken vooral aan snelheid en wendbaarheid doet denken, mag nooit op de kwaliteit van de content beknibbeld worden. Zorg dus voor een (team van) goede (content)marketeer(s) die fulltime bezig kunnen zijn met het creëren van waardevolle content. Heb je geen medewerkers in je organisatie die je hiervoor vrij kunt maken? Neem dan eens contact met ons op. Wellicht dat mijn collega’s of ik je hier wel mee kunnen helpen.

Lees verder

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Contact opnemen
Vragen? Bel ons! 0165 32 78 08

Bel mij terug!

Vul uw telefoonnummer hieronder in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!