Zo creëer je onderscheidende content

onderscheidende content Red Banana

Goede content is belangrijk voor je SEO-resultaten, maar wat is ‘goede content’ nu eigenlijk? Goede content is volgens mij onderscheidende content. Door unieke content te delen, geef je jouw doelgroep een reden om jouw content tot zich te nemen en niet die van de concurrent. Onderscheidende content creëren blijkt in de praktijk echter niet altijd even makkelijk. In dit blog geef ik je daarom drie tips om je content altijd een eigen draai te geven!

1.    Geef je eigen visie op een thema

Je bent ongetwijfeld niet de enige partij die content creëert over de thema’s die bij jouw organisatie en klanten leven. De manier waarop je dit thema belicht, is echter wel uniek. Geef eens jouw visie over een thema dat voor jullie (klanten) belangrijk is. Waarschijnlijk zijn jullie intern zo gewend om dit thema te bespreken, dat jullie helemaal niet beseffen dat jullie kijk op dit onderwerp hoogstwaarschijnlijk net even anders is dan die van de concurrent.

Tip! Vind je jullie visie op een thema als marketeer lastig om te bepalen? Ga dan eens met je accountmanagers of productspecialisten in gesprek. Zij zijn hier dagelijks mee bezig, dus kunnen je zeker van hun visie voorzien.

2.    Wees actueel

Actualiteit is altijd relevant. Kijk daarom eens naar de ontwikkelingen die momenteel rondom dit thema spelen. Soms vinden er wetswijzigingen plaats die van invloed kunnen zijn op de producten of diensten die jouw organisatie aanbiedt. Communiceer hierover! Of wellicht bestaat er wel een speciale dag voor het thema dat voor jouw organisatie relevant is, zoals de Wereld Fotografie Dag (19 augustus) of de Dag van de Mensenrechten (10 december). Of zoals hieronder een inhaker op de #IFA2016 van Philips TV.

Er worden ook regelmatig evenementen georganiseerd die relevant kunnen zijn voor jouw organisatie, zoals marathons of de Dutch Design week. Haak hier met je content op aan. Een voorbeeld kun je hieronder terugvinden in een Instagram-post van Garmin naar aanleiding van de Amsterdamse marathon.

Vandaag start de marathon van Amsterdam! Alle deelnemers heel veel succes toegewenst! 🍀Voor welke tijd ga jij? 📷: @maguiesonriks #beatyesterday #garminnederland #hardlopen #lopen #sport #sportief #amsterdam #marathonamsterdam #marathonamsterdam2016

A photo posted by Garmin Nederland (@garminnederland) on

3.    Denk vanuit je doelgroep

Veel bedrijven belichten onderwerpen enkel uit zichzelf: wat hebben wij te bieden? Ondanks dat iedere concurrent net een ander product of een andere dienst zal aanbieden, zullen ze op deze manier al snel vergelijkbare content aanbieden. Wellicht dat je als werknemer duidelijke verschillen ziet, maar ziet jouw doelgroep die verschillen ook? Belicht relevante thema’s daarom vanuit je doelgroep. Ook hiervoor kun je een rondje langs de accountmanagers doen: welke vragen worden regelmatig aan hen gesteld? Door de vragen of problemen van je doelgroep in je content te beantwoorden, zorg je voor onderscheidende content.

Onderscheidende content

Blijft het een uitdaging om steeds opnieuw onderscheidende content te creëren? Of heb je simpelweg geen tijd? Wij kunnen je hier uiteraard ook bij helpen! Via dit formulier kun je gemakkelijk contact met ons opnemen.

Lees verder

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Contact opnemen
Vragen? Bel ons! 0165 32 78 08

Bel mij terug!

Vul uw telefoonnummer hieronder in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!