CONVERSIE-OPTIMALISATIE

Contact opnemen
Conversie Optimalisatie

ER KOMEN EEN HOOP BEZOEKERS OP JE WEBSITE OF WEBSHOP, MAAR ER GEBEURT NIET GENOEG OF ZELFS HELEMAAL NIETS. HET BEZOEK IS ER, MAAR DE CONVERSIES VINDEN NIET PLAATS. HET IS DE HOOGSTE TIJD OM MET CONVERSIE-OPTIMALISATIE AAN DE SLAG TE GAAN, EEN VAN ONZE SPECIALISMEN. MET CONVERSIE-OPTIMALISATIE VERGROTEN WE HET RENDEMENT VAN JE WEBSITE OF WEBSHOP EN NEMEN DE JUISTE WEG DIE LEIDT NAAR ONLINE GROEI.

Een conversie kan zijn een ingevuld contactformulier, een download of een checkout in een webshop. Als deze achterblijven is het van belang het proces goed onder de loep te nemen. Met behulp van diverse meetinstrumenten gaan onze specialisten aan de slag om te zien waar het mis gaat. Middelen die worden ingezet zijn A/B-tests, multivariate tests en heatmaps. Op basis van de output van deze middelen en jarenlange ervaring zijn wij in staat advies te geven over verbeteringen aan de website en/of webshop. Je ziet direct het resultaat en het rendement stijgen.

Is A/B-testing voor jou interessant?

Tevreden met het rendement op je website of webshop? Er zijn altijd verbeteringen mogelijk en dus is A/B-testing voor ieder bedrijf interessant. Een kleine wijziging zoals een button in een andere kleur of op een andere plaats kan al het verschil maken. De enige manier om daar achter te komen is door het inzetten van middelen zoals een A/B-test.


Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Vul hieronder het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Red Banana verzorgt Conversie-optimalisatie voor de volgende klanten


Conversie optimalisatie

Er komen een hoop bezoekers op je website of webshop, maar er gebeurt niet genoeg of zelfs helemaal niets. Het bezoek is er, maar ze nemen geen contact met je op, vragen geen offerte aan of doen geen aankoop. Het is de hoogste tijd om met conversie optimalisatie aan de slag te gaan! Verhoog je conversieratio en zorg dat bezoekers converteren naar leads of zelfs klanten. Red Banana is dé conversie optimalisatie specialist uit Brabant die je hier graag bij helpt! We geven niet alleen conversie optimalisatie tips, maar gaan ook echt voor je aan de slag met je website optimaliseren. Wij zetten alles op alles om voor jou de beste website te maken!

Conversie betekenis

De conversie betekenis in online marketing is niet bij iedereen bekend. Een conversie is een actie die een website bezoeker omzet (converteert) naar een lead of klant. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer een bezoeker zich aanmeldt voor een nieuwsbrief, een product bestelt of een offerte aanvraagt. Maar wat is conversie optimalisatie dan precies? Dat is een van de drie manieren van website optimalisatie die we hieronder verder toelichten.

Website optimalisatie

Door de snelle online veranderingen, is een website nooit helemaal af. Website optimalisatie is daarom een continu proces. Nieuwe updates en ontwikkelingen zorgen ervoor dat je website altijd beter kan. Websites kunnen kortweg op drie manieren worden geoptimaliseerd, namelijk door:

  1. 1. Zoekmachine optimalisatie
  2. 2. Conversie optimalisatie
  3. 3. Optimalisatie van het gebruikersgemak

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO-optimalisatie genoemd. Dit houdt in dat een website wordt geoptimaliseerd om hoger in de organische Google zoekresultaten te eindigen. Hoe we je hierbij kunnen helpen lees je op onze pagina over SEO.

Conversie optimalisatie heeft te maken met het verhogen van het aantal conversies dat op je website wordt gedaan. Bij het bouwen van een website, focussen we ons volledig op de gewenste conversies die de website zou moeten genereren/behalen. Een stijging in de conversieratio van slechts 0,1% kan al een enorme impact hebben op je omzet. Benieuwd hoe we jouw website beter kunnen laten converteren? Of ben je op zoek naar een nieuwe, goed converterende website? Neem dan vooral contact met ons op of lees hier meer over conversie optimalisatie.

Tot slot kun je het gebruikersgemak van de website optimaliseren door algehele website optimalisatie. Dit houdt in dat je website zo is ingericht dat bezoekers in staat gesteld worden om een conversie te doen. Een gebruiksvriendelijke website is dus erg belangrijk voor het vergroten van je conversies! Door onze jarenlange ervaring met het bouwen van websites en uitvoeren van A/B testen weten wij wat wel en niet werkt. Hierdoor bouwen wij standaard gebruiksvriendelijke websites voor onze klanten. Wat dat precies inhoudt? Vraag het onze website optimalisatie specialisten via onze contactpagina!

UI en UX design

Heb jij je al wat verder in website optimalisatie en conversie optimalisatie verdiept? Dan heb je de afkortingen UI en UX misschien al voorbij zien komen. In het team van Red Banana vind je zowel een UI als een UX designer. Wat zij voor je kunnen betekenen in conversie optimalisatie? We leggen het je graag uit!

UI staat voor User Interface. Een UI designer of user interface designer houdt zich bezig met de user interface zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk in te richten. UI design is dus gericht op interaction design, interface design en interface layout design. Begint het je bij het lezen van deze termen direct te duizelen? Je zou een UI designer ook een online grafisch ontwerper kunnen noemen. Maar dan wel een grafisch designer die er ook op let of de interface goed werkt en gebruiksvriendelijk is.

UX is de afkorting van User Experience. Een UX designer of user experience designer wil de best mogelijke gebruikerservaring creëren voor de gebruikers van de user interface. Dit doet hij op basis van gebruikersdata uit bijvoorbeeld Google Analytics. Maar ook door het analyseren van heatmaps, clickmaps en scroll maps en het uitvoeren van A/B testen. User experience design is dus volledig gericht op de website optimaliseren voor het ultieme gebruikersgemak.

Zowel de user interface designer als de user experience designer zijn cruciaal bij conversie optimalisatie en optimalisatie van het gebruikersgemak. Meer weten over wat voor werkzaamheden onze designers voor jou kunnen uitvoeren? Neem direct contact met ze op!

A/B testen

Naast websites maken, testen we ook wat voor webdesign het beste werkt voor de hoogste conversieratio. Dit doen wij door middel van A/B testen. A/B testing is een onderzoeksmethode waarbij twee varianten van een webpagina met elkaar worden vergeleken: variant A en variant B. De ene helft van de bezoekers van de website komt op pagina A terecht en de andere op pagina B. Vervolgens meten we op welke variant de meeste conversies worden gedaan.

Door onze jarenlange ervaring met A/B testing zijn wij een hoop te weten gekomen over webdesign. Hierdoor voeren wij nu standaard bepaalde designelementen door in de websites die we bouwen. Door de A/B tests die we hebben uitgevoerd weten we dat deze designelementen conversie verhogend werken. Dit gaat uiteraard verder dan enkel de kleur van een knop aanpassen, maar bestaat uit een combinatie van elementen.

Natuurlijk kunnen wij ook een op maat gemaakte A/B test voor jouw website uitvoeren. Hiermee kun je jouw website verder optimaliseren om de conversies op je website te verhogen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een afspraak om de mogelijkheden van A/B testen door te spreken.

Heatmap, clickmap of scroll map?

Wie de conversieratio op zijn website of webshop wil verhogen, moet in de hoofden van zijn websitebezoekers gaan zitten. Dat is nog niet zo makkelijk! Gelukkig zijn er meerdere methoden om het gedrag van bezoekers beter te begrijpen. Heatmaps zijn hier het bekendste voorbeeld van.

Een heatmap brengt in beeld wat de ‘hotspots’ van een webpagina zijn. Dit wordt gevisualiseerd door gekleurde vlekken op de betreffende landingspage. Hoe warmer de kleur, hoe populairder dat onderdeel van de pagina.

Je kunt verschillende heatmaps analyseren. Clickmaps of tap heatmaps laten zien waar bezoekers op klikken vanaf een laptop of desktop. Ook zie je in een click heatmap waar gebruikers van een smartphone of tablet met hun vinger op tikken. Plekken waar vaak op geklikt wordt, zijn rood. Plekken waar het minst op geklikt wordt, zijn blauw. Alles wat oranje, geel of groen is, zit daar tussenin. Pagina onderdelen waar niet op geklikt wordt, bevatten geen kleur.

Een ander type heatmap is de scroll map. Een scroll heatmap laat zien tot welk deel van je webpagina bezoekers scrollen. Het bovenste deel van je pagina ziet iedere bezoeker, dus dat is rood. De rest van je pagina wordt langzaam oranje, geel, groen en dan blauw. Vaak kun je in scroll maps precies zien welk percentage van de bezoekers tot welk punt scrollt.

De inzichten uit een heatmap geven veel informatie over de verschillende onderdelen op een webpagina. Op basis hiervan kun je beslissen om bepaalde pagina onderdelen te vergroten, verkleinen, verplaatsen of zelfs te verwijderen. Door onze jarenlange ervaring met heatmaps, weten wij ondertussen wat wel en niet werkt. Wil je echter precies weten wat bezoekers op jouw website doen? Wij brengen het gedrag van jouw websitebezoekers graag in kaart op basis van een heatmap!

Conversie optimalisatie specialist

Red Banana is jouw conversie optimalisatie specialist. Blijven de conversies op jouw website achter op het aantal bezoekers? Met behulp van diverse meetinstrumenten gaan onze specialisten aan de slag om te zien waar het mis gaat. Middelen die worden ingezet zijn A/B testen, multivariate tests, heatmaps, clickmaps en scroll maps. Op basis van de output en onze jarenlange ervaring geven wij advies over verbeteringen aan de website en/of webshop. Je zult zien dat direct het resultaat en het rendement stijgt.

Tevreden met het rendement op je website of webshop? Er zijn altijd verbeteringen mogelijk! A/B testing is dus voor ieder bedrijf interessant. Een kleine wijziging zoals een button in een andere kleur of op een andere plaats kan al het verschil maken. De enige manier om daar achter te komen is door het inzetten van middelen zoals een A/B test of heatmap.

Conversie optimalisatie Roosendaal

De conversies op je website optimaliseren doe je bij Red Banana in Roosendaal! Je vindt ons tussen Vlissingen en Bergen op Zoom aan de ene kant en Etten-Leur en Breda aan de andere kant. Kom je vanuit België? Dan sta je vanuit Antwerpen ook in veertig minuten bij ons op de stoep. Hetzelfde geldt voor mensen uit Rotterdam. Maar ook klanten uit de rest van de randstad weten ons Brabantse kantoor te vinden! Voor het verhogen van je online conversies zitten klanten uit heel Nederland en België bij ons aan het juiste adres. Dus of je nu in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven of Maastricht gevestigd bent: wij helpen je graag met conversie optimalisatie tips!

Wil je niet alleen je conversieratio verhogen, maar óók een nieuwe website of webshop én goede content? Red Banana is een all round online marketingbureau dat jou ook met deze zaken kan helpen! We zijn moeilijk in een hokje te stoppen. Communicatiebureau, internetbureau, reclamebureau en social media bureau zijn slechts een paar namen die onze klanten ons geven. Bij ons werken specialisten op het gebied van websites bouwen, SEO, social media, blogs en alles wat daarmee samenhangt. Benieuwd naar wat ons team voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Vragen? Bel ons! 0165 32 78 08

Bel mij terug!

Vul uw telefoonnummer hieronder in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug!